Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2010
  • setembre
  • 13
  • La segona convocatòria de la selectivitat

La segona convocatòria de la selectivitat

Posted on 13 setembre 2010 By Enric I. Canela 2 comentaris a La segona convocatòria de la selectivitat
Articles Enric I. Canela, Educació, Universitat

Enric I. Canela

El tema dels exàmens de les PAU (selectivitat) al setembre és un tema de debat. Està clar que amb l’avançament de l’inici del curs derivat, en part, del canvi de plans d’estudi complica molt l’organització d’exàmens de setembre.

Sembla que el ministre vol mantenir la segona convocatòria però fer-la abans, al juliol, per exemple. A ell li agradaria que totes les comunitats autònomes el fessin alhora. Jo crec que tant és, de totes maneres caldria plantejar-se seriosament eliminar la segona convocatòria. Això també ens acostaria als països desenvolupats. El ministre, políticament correcte, diu que no pensa en eliminar-la.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Algunes reflexions del conseller Huguet sobre el nou curs universitari
Next Post: Tendències d’innovació en alimentació ❯

2 thoughts on “La segona convocatòria de la selectivitat”

  1. pere alemany ha dit:
    14 setembre 2010 a les 9:31

    Jo crec que no cal fer ni segones convocatòries ni la selectivitat mateixa. El que caldria és un examen d’ingrés seriós per a les diferents facultats (o si es vol es podria fer un examen comú per a un mateix grau o conjunt de graus relacionats independentment de a quina facultat es vulgui cursar els estudis).

    Amb aixó s’estalviarien per una banda els embolics de fer quotes per els de la formació professional i els de batxillerat i per altra banda que arribin als graus alumnes mal preparats (com alumnes que fan Ciències Ambientals que no han fet química al batxillerat).

    Si vols estudiar per exemple Química hauràs de fer un exámen específic per a aquest grau (o d’altres relacionats). Si hi han 300 places de química a Catalunya aquell any el millor tria a quina universitat vol anar, després tria el segon i aixi successivament. Quan s’esgoten les places d’una universitat determinada els següents alumnes trien entre les que queden i quan s’acaben les places del grau no entra ningú més.

    Amb aixó ens estalviem la segona convocatòria ja que l’examen no s’aprova o es suspen sino que el que fa es establir un ordre de preferència. També ens estalviariem la majoria dels alumnes que acaben fent un grau pero que en realitat en volien fer un altre i no tenen la més mínima motivació per estudiar el que acaben estudiant ja que haurien de fer la tria del examen d’accés al qual es presenten i no com ara que fan la tria després d’haver fet l’examen d’accés.

  2. enriccanela ha dit:
    14 setembre 2010 a les 10:51

    Pere,
    Efectivament. Hi ha un problema d’organització per fer el que dius, però es podria solventar fàcilment. Ja vaig fer propostes en època del conseller Laporte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

setembre 2010
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
« ag.   oct. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2025 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown